Плюс 1 Чакаме бебе

За сутрешното гадене по време на бременността

гадене

Започва вашето прикрючение в ранната бременност – нищо, с което не можете да се справите. Докато един ден не се събудите със странно чувство в стомаха си. Възможно ли е да сте болни? Със сигурност се чувства така. Болест или най-лошият махмурлук, който някога сте имали. Добре дошли при сутрешното гадете – и има вероятност да продължите да го чувствате през следващите няколко седмици.

Кога започва сутрешното гадене?

Ако сте една на всеки 3 – 4 жени или 75 процента, които страдат от симптоми, свързани с тази погрешно наречена болест през първия триместър на бременността, вече знаете лошите новини. Въпреки че онова гадно усещане в стомаха ви често започва, когато слънцето изгрява, то може да удари по всяко време на деня или нощта. Симптомите обикновено започват от 6-та седмица на бременността. Сутрешното гадене също така предизвиква силно отвращение към определени храни и миризми.
Добрата новина: За огромното мнозинство от бъдещи майки, сутршното гадене обикновено изчезва след 12-та до 14-та седмица от бременността. Въпреки това, няколко жени продължават да изпитват симптоми през втория триместър, а много малко, особено тези, които очакват повече от едно бебе, могат да страдат от това и в третия. Още по-добрата новина: Въпреки че сутрешното може да ви накара да се почувствате отвратително, това не вреди на бебето ви.

Симптоми:

Гади ви се през първия триместър на бременността, което много бременни жени описват като морска болест
Често ви се гади сутрин, но може да се появи по всяко време на деня или нощта
Изпитвате силно отвращение към определени миризми и храни
След като гаденето мине, е придружено от глад
Гадене, което се появява след ядене
Гадене, което е толкова силно, че може да доведе до повръщане

Средства против сутрешно гадене

Докато единственият лек е времето, има няколко начина да минимизирате нещастието междувременно:
Придържайте се към храни, които ви харесват. Да, дори да е една и съща храна отново и отново и отново.
Избягвайте да ядете, виждате, миришете или дори да мислите за всякакви ястия, които задействат гаденето; пикантните и кисели храни могат да бъдат особено предизвикателни, както и всичко със силен аромат.
Вероятно ще успеете да намерите няколко здравословни храни, които можете да хапвате. Например Американската колегия на акушер-гинеколозите (ACOG) предлага да се яде есно смилаема храна като банани, препечен хляб, ориз и ябълков сос.
Изберете само сладки храни, ако те са всичко, което можете да понасяте.
Най-добре е да си набавите витамин А и протеин от праскови и кисело мляко на вечеря, вместо броколи и пиле. Или изберете само висококалорични храни, ако са билетът ви за по-малко бурен корем (вечеряйте пица за закуска вместо зърнени храни).
И не забравяйте, че никоя храна няма монопол върху някое конкретно хранително вещество – така че ако ви се гади при мисълта за зеленчуци, вземете вместо това нужните ви витамини от сладка и вкусна диня. Яжте рано … Сутршното гадене не чака да се измъкнете от леглото, но вероятно ще се появи, ако си легнете гладни или след дълъг сън. Това е така, защото когато не сте яли от известно време, киселините, вътре в празния ви корем, няма какво да храносмилат, освен стомашната ви лигавица – което след това увеличава риска от гадене. За да потушите гаденето, се запасете на нощното си шкафче с леки закуски, които можете да хапнете първо на сутринта. Също така е добра идея да направите малко нощно ядене, ако се събудите посред нощ – само така стомахът ви ще пълен през цялата нощ.… И точно преди лягане. По същата причина опитайте да хапнете лека закуска с високо съдържание на протеини и сложни въглехидрати – като пълнозърнеста кифла и чаша мляко, или сирене и шепа фурми. Това ще ви помогне да поддържате по-щастлив корема си, когато се събудите.

Яжте често. Идеята е да поддържате корема си пълен през цялото време – не преяждайте, но и не оставайте гладни. Яжте по малко по шест пъти на ден. Плюс това, по-малките хранения са по-лесни за храносмилане и е по-малко вероятно да предизвикат киселини, друг класически симптом на бременността.
Не напускайте къщата си без здравословна закуска, с която коремът ви може да се справи, като сушени плодове и ядки, гранола барове, сухи зърнени култури, пълнозърнести крекери или соев чипс.

Хапвайте добре. Диета за бременност, която е с високо съдържание на протеини и сложни въглехидрати: пълнозърнест тост и фъстъчено масло, или твърдо сирене и крекери – не е полезно само за бебето, но също така може да ви помогне да държите гаденето на разстояние. Избягвайте мазните и преработени бързи храни, които са трудни за смилане и могат да влошат гаденето ви.

Изключете. Често това, което е било комфортна храна, след това се свързва с гадене. Така че, ако ви се гади от крекери, включете друго.
Пийте течности. В момента получаването на достатъчно течности е по-важно, особено ако повръщането ви оставя да се чувствате обезводнени. Някои жени установяват, че пиенето и яденето по едно и също време натоварват твърде много храносмилателния тракт; ако това е вярно за вас, опитайте да приемате течностите между храненията. Ако течностите по-лесно се суспендират, когато ви е зле, пийте своите витамини и хранителни вещества със супи, коктейли и шейкове. Много жени казват, че ледените студени течности и храни също помагат. Ако ви се гади от течности, яжте храни с високо съдържание на вода, като плодове и зеленчуци, особено пъпеши и цитрусови плодове. Както електролитната вода, така и кокосовата вода може да са особено полезни, ако повръщате много.

Обоняние

Благодарение на много по-чувствителното обоняние, бременните жени често намират храните, които са им харесвали за откровено отвратителни. Така че стойте далеч от миризмите, които предизвикват гадене – независимо дали това са колбасът и яйцата, които вашият партньор обича да хапва през почивните дни или одеколонът, който преди толкова ви харесваше, но сега ви кара да се отправите към тоалетната. Премахнете храни, които не можете дори да погледнете. Суровото пиле например е често срещан виновник.
Взимаите витамини, за да компенсирате всички хранителни вещества, които може да не получавате, по всяко време на деня, когато е най-малко вероятно е да ги изхвърлите обратно. Опитайте да ги приемате с храна . И не се притеснявайте, че тези витамини само ще влошат нещата. Всъщност това един ден може да намали симптомите на гадене – особено ако приемате витамин с бавно освобождаване. Ако симптомите ви са особено силни, попитайте своя лекар за смяна на витамина за такъв с повече B6 и по-малко (или никакво) желязо, което може да бъде особено трудно за усвояване при чувствителен корем. Посъветвайте се с вашия практикуващ лекар дали трябва да приемате добавка с витамин B6 или добавка с магнезий, защото някои жени казват, че могат да помогнат за облекчаване на гаденето.

Джинджифил. Този съвет на старите акушерки е правилен: Джинджифилът може да помогне. Доказано е в повече от едно проучване, че той намалява гаденето и повръщането по време на бременност. Затова се запасете с пресен джинджифил, джинджифилов чай, джинджифилови бонбони, джинджифолви бисквити или джинджифилови напитки. Използвайте джинджифил, когато готвите – опитайте да направите джинджифилова супа от моркови или джинджифилови мъфини. Дори миризмата на пресен джинджифил може да потуши разстроения ви стомах.

Когато животът ви дава сутрешна болест, направете лимонада. Друг трик са лимоните. Киселите бонбони за смучене или подушването на прясно нарязан лимон може да бъде билетът ви за облекчение.

Опитайте Sea-Band гривни. Тези широки ленти оказват натиск върху вътрешната страна на китката ви. Те не предизвикват странични ефекти, предлагат се в магазините за лекарства и здравословни храни и е доказано, че намаляват гаденето. Вашият практикуващ лекар може също да препоръча по-сложна форма на акупресура: лента за китки, работеща с батерия, която използва нежна електрическа стимулация. Друга опция са Psi Bands: две акупунктурни гривни с регулируеми копчета, които се поставят от вътрешната страна на китката.
Почивка. Опитайте класически техники за намаляване на стреса, като медитация и визуализация или пренатална йога, и се опитвайте да това да е често.
Вървете бавно. Тъй като бързането има тенденция да влоши гаденето, не изскачайте от леглото изведнъж. Вместо това се задържате в леглото няколко минути, хапнете закуската на нощното шкафче, след което бавно отидете до кухнята за лежерна закуска. Може да ви се стори невъзможно, ако имате други деца, но се опитайте да се събудите, преди те да го направят, за да можете да се промъкнете в тихо време.

Опитайте алтернативни средства за защита. Има голямо разнообразие от допълнителни медицински подходи, като акупунктура, акупресура, биофидбек или хипноза, които могат да помогнат да се сведе до минимум симптомите на сутрешно гадене – и всички те си заслужават да се опитат.

Дръжте на хигиената в устата. Мийте зъбите си или изплакнете устата си след пристъпи на повръщане и след всяко хранене. Не само това ще ви помогне да поддържате устата си свежа и да не ви се гади в бъдеще, но и това ще намали риска от увреждане на зъбите, което може да възникне, когато бактериите се хранят с остатъци в устата ви.

Посъветвайте се с вашия лекар за лекарства. Ако сутрешната ви болест е тежка, може да искате да поговорите с вашия лекар за приемането на лекарство, което се отпуска по лекарско предписание, одобрено от Администрацията по храните и лекарствата (FDA) за лечение на гадене и повръщане по време на бременност – това е доказано безопасно и ефективно. Не приемайте никакви лекарства (традиционни или билкови) срещу гадене, освен ако не е предписано от вашия практикуващ лекар.

За автора

Бременна.БГ

Бременна.БГ

Бременна.БГ има за цел да осигурява информация, засягаща темите свързани със забременяването, бременността, раждането и отглеждането на деца.

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="5" title="Facebook коментари" titleclass="comment-reply-title" scheme="dark"]

Оставете коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.