Имаме бебе Плюс 1

Грижа за новороденото: 10 съвета за стресирани родители

УНИЦЕФ: Какво трябва да знаят родителите за COVID-19
Avatar
Автор Bremenna

Новороденото може да донесе вихрушка от активност и вълнение в живота ви – както и много стрес и умора. Независимо дали ставате родител за първи път или сте ветеран, помислете за 10 практически съвета, за да държите нещата под контрол.

 

  1. Грижете се за себе си

Устойте на желанието да броите кофеина като основна хранителна група или заместител на съня.

Вместо това се хранете здравословно, пийте много вода и излизайте на чист въздух. Спете, когато бебето спи – и се опитайте да изработите нощен график с партньора си, който позволява и на двамата да си почивате и да се грижите за бебето. Добрите навици ще ви помогнат да поддържате енергията, от която се нуждаете, за да се грижите за вашето новородено.

 

  1. Установете правила за посещение

Приятели и любими хора може да изникнат от нищото, за да се порадват на вашето новородено. Уведомете ги кои дни са най-удобни и колко време имат за посещение.

Настоявайте посетителите да мият ръцете си, преди да държат бебето, и помолете всеки, който е болен, да си остане вкъщи.

Оставете доверени посетители да се грижат за бебето, докато вие си взимате така необходимата почивка.

 

  1. Носете се по течението

Отделяйте достатъчно време всеки ден за сесии за кърмене, дрямка и плач. Когато трябва да излизате, дайте си допълнително време, за да опаковате запасите си и да направите тази неизбежна смяна на памперса в последния момент.

 

  1. Очаквайте вихрушка от емоции

Може да преминете от обожаване на бебето си и учудване на малките пръсти на ръцете и краката му до скръб за загубата на независимост и притеснение за способността ви да се грижите за новородено, всичко това в рамките на един час.

Вероятно вие и партньорът ви сте уморени и разтревожени.

Говорете за това, което ви притеснява, за да поддържате връзката си – като например бюджета или трудност да успокоите бебето. Споделеният смях може да помогне за разведряване на настроението.

 

  1. Понижете стандартите си

Съхранявайте чистите дрехи в коша за пране – или на купчини на пода – докато ви потрябват. Почистете банята с чиста кърпичка. Сервирайте студена зърнена закуска и филия с фъстъчено масло за вечеря, когато сте твърде уморени, за да приготвите по-традиционна храна.

 

  1. Излезте навън

Ако ще се побъркате покрай капризното новородено, изведете го на разходка. Ако можете, оставете някой, на когото имате доверие, да го поеме за известно време.

 

  1. Приемайте помощ

Когато приятели и близки предложат помощ, приемете я. Предложете да подържат бебето, да сгънат прането или да изпълнят няколко задачи – каквото ще ви помогне най-много.

 

  1. Грижете се и за други взаимоотношения

Вашето новородено се нуждае от вашата любов и внимание, но вие няма да го разочаровате, като прекарвате време с други.

Ако имате други деца, отделете време насаме с всяко от тях. Планирайте срещи с партньора си. Срещнете се с приятел за обяд или кино.

 

  1. Запазете перспектива си

Дните, в които детето ви е все още бебе няма да продължат дълго. Отдръпнете се и оценете момента, дори сред хаоса.

 

  1. Знайте кога да потърсите допълнителна помощ

Родителството е предизвикателство, дори и в добрите дни. Ако сте депресирани или имате проблеми с приспособяването към живота с новородено, консултирайте се с експерт.

Да се ​​научите да се справяте с новия стрес в живота ви може да ви помогне да се насладите на богатството, което родителството може да предложи.

Източник: Mayoclinic

За автора

Avatar

Bremenna