Прилики и Разлики Семеен портрет

Мама от рекламите

Мама от рекламите

Мама обикновено има много лица. Тя е домакиня, личен шофьор, учителка, фризьорка, медицинска сестра – изобщо, изпълнява всички функции, нужни за успешното обгрижване на едно, две или повече малки човечета, които разчитат на нея почти за всичко. Разбира се, не е еднакво добра на всички фронтове и сцени. За едни неща я бива повече, за други по-малко, а има и такива, в които хич я няма.

Това, естествено, се отнася за средностатистическата майка. Онази, на която все не ù стига времето, за да отиде на фризьор и която почти винаги пие кафето си студено, поради същата причина; която сутрин е адски изнервена, защото все изниква нещо в последния момент и предварително начертаният график отива на кино; която прекарва някои нощи на дивана, просто защото не е успяла да стигне до леглото си, преди да заспи.

Има обаче и един друг вид майки, за които тези правила не важат. Това са майките от рекламите. Онези същите, които винаги са с перфектни прически, имат най-изрядните кухни на света, а прането им ухае на парфюм. На пръв поглед най-обикновени хора, те всъщност са много повече от това и съвсем спокойно могат да влязат в редиците на супергероите на Marvel, стига да пожелаят.

Запознах се по-отблизо с майките от рекламите, когато аз самата станах майка. Не че не ги бях виждала и преди, просто съществуването им не ми беше правило особено впечатление, защото за мен те бяха „порода“, много различна от моята. Няма как да подминеш тези образи обаче, виждайки как с лекота отстраняват котления камък от плочките в банята си, докато ти си на път да скъсаш менискус, извършвайки същата дейност с три четки и шест препарата във всяка ръка. Или как поднасят девет пищни блюда на вечеря, докато ти вадиш от фурната набързо забъркан гювеч с картофи, направен в последния възможен момент.

Обръщам внимание на тези телевизионни персони, защото ми прави впечатление, че с тяхна помощ много представители на нашия „вид“ (майките от реалния живот) остават с грешно впечатление относно това какво могат да изискват и очакват от себе си. Признавам си, че дори аз понякога се пускам по течението и се втурвам да извадя петлитрова разфасовка прах за пране от дамската си чанта по време на някое женско соаре. После се сещам, че това е едно от малкото неща, които липсват в чантата ми. За сметка на това разполагам с половин банан, парче пъзел, нагризан молив за очи, обелка от бонбон, играчка от шоколадово яйце, три вида кърпички и миниатюрна аптечка (за всеки случай).

Готова съм да се обзаложа, че мама от рекламите дори не е мечтала за такъв разнообразен асортимент! Тя обаче разполага с други оръжия, които я причисляват към някакъв странен вид, нещо средно между човек, машина и дервиш.

Железни нерви
Ако мога да взема едно-единствено нещо от образа на мама от рекламите, то това биха били железните нерви. Благодарение на тях тя успява да запази спокойствие дори в най-напрегнатите ситуации, когато цялото семейство е окаляно от глава до пети, а кучето тича волно из хола, оставяйки кафяви следи по всички налични мебели.

Винаги изрядна прическа
Този атрибут на мама от рекламите слагам директно в графата „необясними явления“. Мисля, че идеята е заимствана от холивудските продукции, в които главната героиня сутрин се буди в перфектен вид, без да се нуждае от каквато и да било козметична или коафьорска намеса.

Ръце от стомана
Нямам друго обяснение за способността на мама от рекламите да носи навсякъде вече споменатата по-горе петлитрова разфасовка прах за пране. В някои продукции съм попадала и на подобрен вариант, в който прахът върви в комплект с омекотител, но мисля да не засягам темата, защото мигом ще се прехвърлим във фантастичния жанр.

Изобилие от време

Изобилие от време

Снимка: pixabay.com

Същата тази дама, която върти домакинството на малкия си пръст и съумява винаги да е красива, на всичкото отгоре намира време за сладка раздумка с приятелки. Вечер чете приказки на децата, а сутрин е на първа линия, сервирала закуска и с кутия бонбони в ръка. Не виждам къде другаде може да се крие ключът към това тайнство, освен в тоталното властване върху вселенското безвремие.

И все пак, въпреки огромния арсенал от небивали оръжия и сили, мама от рекламите остава много назад в класацията на любимите ми майки. Не мисля, че ще се справи дори наполовина толкова добре с приготвянето на среднощна закуска, колкото повечето от реалните майки в обкръжението ми. Сигурна съм, че ако и тя като нас разполагаше с оскъдните 24 часа на ден, мигом щеше да смени блестящата прическа с конска опашка. И едва ли щеше да се справи толкова добре с четенето на приказки в края на работния ден.

Снимка на корицата: pixabay.com

Да не си помислите, че сме забравили за бащите? Неееее, в никакъв случай. Очаквайте скоро и „Татко от рекламите“. 🙂

За автора

Ина Пенкова

Ина Пенкова

Ина е професионален комуникатор. Освен с маркетинг и PR, тя се занимава активно и с писане, най-вече по теми, свързани с родителството. Разбира се чудесно с думите и се възползва от всяка възможност да общува с тях, било то като читател или като автор. За сметка на това никак не я бива с цифрите, затова гледа да стои далеч от тях. В свободното си време обича да пътува и да бездейства. Вместо това обаче оцветява, чете приказки и строи градове от LEGO – просто защото има подходяща компания за това в лицето на двегодишната си дъщеря.

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="5" title="Facebook коментари" titleclass="comment-reply-title" scheme="dark"]

Оставете коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.