Имаме бебе Плюс 1

Физическа активност и упражнения за деца

Детето на ясла
Avatar
Автор Bremenna

Физическата активност е естествена и от съществено значение за здравословния растеж и развитие на бебетата и децата. Това е добре за телата и умовете им.

Бебетата и децата се нуждаят от ежедневна физическа активност, защото тя:

  • подпомага развитието на мозъка
  • изгражда силни мускули, стави и кости
  • подобрява координацията, баланса и гъвкавостта
  • им помага да достигнат и поддържат здравословно тегло
  • повишава релаксацията и подобрява съня
  • повишава увереността, щастието и техните социални умения
  • им помага да учат по-добре в училище

Физическата активност също води до здраво сърце и бели дробове и може да предотврати наднорменото тегло и затлъстяване, както и заболявания като сърдечни такива, диабет тип 2 и рак в по-късен етап на живота.

Вашето дете може да се упражнява достатъчно с ежедневни неструктурирани дейности като ходене, бягане, скачане, каране на велосипед, катерене по дървета и др. Насърчавайте ги да се движат повече и да седят по-малко.

 

Спорт и структурирани упражнения

Когато детето ви достигне училищна възраст, то може да прави по-структурирани упражнения, като танци или йога, или да пробват различни спортове.

Много деца намират спорта за забавление. Те научават нови физически умения, обичат да работят в екип и научават тръпката от победата и как да се възстановят след поражение.

Въпреки това, не всички деца се радват или имат физическите умения, необходими за определени спортове. Подкрепете децата си, като ги насърчите да практикуват и да преодоляват трудностите. Няма проблем, ако децата ви не харесват спорта. Помогнете им да намерят занимание, което харесват: всичко от джудо до скейтборд.

 

От колко активност се нуждаят децата?

Насоките за физическа активност на децата на Австралийското министерство на здравеопазването препоръчват следното:

 

  • От раждането до 1 година – бебетата трябва да имат известна физическа активност, особено игра под наблюдение в безопасна среда. Докато са будни, кърмачетата не трябва да се ограничават или оставят бездействащи повече от час.
  • Малките и децата на възраст от 1 до 5 години трябва да бъдат физически активни поне 3 часа на ден.
  • Децата на възраст от 5 до 17 години трябва да извършват поне 1 час умерена до интензивна физическа активност всеки ден и трябва да участват в дейности, които укрепват мускулите и костите им поне 3 дни в седмицата.

 

Ограничете времето пред екраните

Министерството на здравеопазването препоръчва на децата под 2 години да не гледат телевизия или да използват електронни медии. За по-големи деца ограничете времето, прекарано в гледане на телевизия, игра с таблети или други цифрови устройства до:

  • по-малко от 1 час на ден за деца от 2 до 5 години
  • по-малко от 2 часа на ден за деца от 5 до 17 години

 

Какво могат да направят родителите, за да направят децата по-активни

  • Бъдете физически активни самите вие. Вие сте най-важният пример за подражание на вашето дете.
  • Насърчавайте децата да изследват и играят на открито, сами или с приятели. Ако нямате двор, заведете ги на подходящо място като парк или плаж. Малките деца никога не трябва да се оставят без надзор на обществени места и не забравяйте да научите детето си как да говори с непознати.
  • Позволете на децата да помагат с прости задачи, като например простиране или градинарство.
  • Водете по-малките деца на училище пеша или оставете по-големите да карат колело, вместо да ги карате с кола или да използвате обществен транспорт. Научете ги на пътна безопасност.
  • Упражнявайте се с децата си и планирайте ежедневните дейности.
  • Насърчавайте децата да спортуват, като им предоставите оборудване като въжета за скачане и топки, или импровизирайте с неща като бягане с препятствия от картонени кутии.

Източник: PregnancyBirthBaby

За автора

Avatar

Bremenna